smartbjj

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Nystart - mindmap

Av slörullaren - 8 september 2013 09:57

Att göra en mindmap kan vara bra för att träna in ett game och komma bort från planlöst rullande. Tidigare har jag försökt använda mig av det. Jag pressade in tekniker länkade i varandra. Jag försökta få svar på allt och det blev istället svårt att komma ihåg något. 

visst kan man ha många tekniker och bygga upp ett komplett game från varje position men man kan inte börja med en komplett karta när man inte studerat terrängen tillräckligt.

Istället ska kartan byggas ut när delarna som finns på den redan sitter.


jag har startat om, rensat gamla kartan och bygger en ny. Nu ska jag lägga till tekniker när jag kan det som redan står där och inte bli "tekniksamlare".


Min karta ser ut så här nu:

 


Tidigare inspirerades jag av stora kartor och ville efterlikna dessa. I efterhand förstår jag hur dumt det är att använda stora mästares kartor när jag knappt kan orientera,  ex:


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av slörullaren - 17 december 2013 22:49

Det blev två svep från halvguard och det vanliga butterflysvepet. I sparringen fick jag in någon armbar, svenp från djup halvguard och en kneebar. Så det får väl räknas som ok. ...

Av slörullaren - 11 december 2013 23:13

Idag gick vi igenom och drillade doubleleg, singlelegvarianter. ...

Av slörullaren - 7 december 2013 23:33

Körde lite drillning äntligen igen. Senaast i sparringen fick jag in lassoguarden bra. Fick även in några armbars från den samt lite triangelkopplingar.  ja just det fick in en crucifix också, det var länge sen.   Rullade med ett lilabälte som bå...

Av slörullaren - 4 december 2013 11:16


Idag var det tre eller fyra svep från djup halvguard. Den positionen känner jag mig inte riktigt mogen för ännu. Kommer inte koncentrera mig på den än utan väntar tills guardgamet är bättre. Jag har inte direkt drillat så mkt nytt utöver att jag ko...

Av slörullaren - 27 november 2013 11:22

Idag blev det passering av halvguard med tre varianter. Lite positionssparring därifrån. Från botten var det ok så länge jag inte blev tillplattad. Man märker verkligen skillnaden mot att ligga på sidan. Fick in xande svepet, återta full guard, komma...

Ovido - Quiz & Flashcards