smartbjj

Alla inlägg under oktober 2013

Av slörullaren - 22 oktober 2013 22:43

Dagens träning kändes tung, hade fortfarande ont i foten sedan jag suttit fast i fotlåset förra träningen. 

De tekniker som gicks igenom var 3-4 x svep från de la riva.


Av slörullaren - 21 oktober 2013 20:54

Kör igenom lite av kartan, mest fokus på hichhiker och jag lägger på en guardpassering.

Tyckte den här passar bra att pröva:


Av slörullaren - 20 oktober 2013 22:44

Körde lite lassoguard och hichhiker escape. Funderar på att blanda in lite guardpassering i drillen också.

Av slörullaren - 17 oktober 2013 22:27

Dagens pass behandlade en attack från mount - stryp + armbar.


Det gick bra, vi körde possitionssparring från mount, jag lyckades faktiskt att komma ur mount hela tiden även fast de andra var större och tyngre. Den escapen som funkar bäst för mig är elbow escape. Fick även in backmount och strypningar därifrån.  Tyvärr åkte jag på ett fotlås och det knakade till så nu sitter jag med foten lindad och hoppas på det bästa.


Mountstryp:



Elbow escape:


Av slörullaren - 15 oktober 2013 23:11

Vi körde det klassiska svepet från butterfly. Vi körde också något svep från guard som liknar gift wrap svepet.


under sparringen kändes det lite som en tillbakagång med för mycket muskler och situationer utan någon riktig plan. Åkte på två armbars, en från motståndarens guard från en triangel fake. Den andra var från s-mount, jag försökte rulla ut med en hichhiker escape men glömde vrida handen/tummen så det gick att bryta på armen. Jag lyckades iofs med det samma en gång. Fick också till ingången till lassoguard men missade svepet eftersom jag släppte armen för tidigt.

Annars kändes det som att det fanns hål i guardpasseringen, speciellt mot större motståndare.


Hichhiker:



Butterflysvep:



Av slörullaren - 13 oktober 2013 11:32

Kartan jag har visat tidigare har jag begränsat men jag kan tycka att det är ok att lägga till sånt som jag använder/försöker använda. Den ser ut så här då:


 

Av slörullaren - 11 oktober 2013 15:45

Gårdagen bjöd på ingång till halvguard och positionssparring. Fick in några svep, mest old school men också någon armbar. Åkte på en triangel.


ingången:



oldschool:





Det som jag också märkte var att jag fastnade i en scarf hold så en escape bör drillas, typ den här från Roy Harris:


Av slörullaren - 9 oktober 2013 21:49

Kom inte iväg...så fick köra lite hemma istället.

Ovido - Quiz & Flashcards